Σαν παλιά ταινία

 

Ξέρετε που έχω ξοδέψει τα περισσότερα από τα χρήματά μου; Στα τηλεπεριοδικά! Βέβαια! Όχι, γιατί είμαι τηλεορασάκιας και παρακολουθώ ανελλιπώς Τατιάνα και Ελεονόρα! Καμία σχέση! Θυμάστε, για κάμποσα χρόνια, που τα τηλεπεριοδικά συνοδεύονταν με τις αθάνατες ταινίες του καλού, παλιού, ελληνικού κινηματογράφου; Να, λοιπόν, που πήγαιναν τα λεφτά μου! Τότε, βέβαια, είχα λεφτά! Ευτυχώς που πρόλαβα και τα πήρα όλα…

Το dvd player είχε πάρει φωτιά. Μαγείρευα και άκουγα την Αλίκη να οδύρεται! «Θέλετε να γελάω; Χαχαχαχαχα… Ορίστε, γελάω! Θέλετε να κλαίω; Μπουαχαχαχαχα… Γιατί είμαι ηθοποιός!». Αξέχαστες στιγμές! Ύστερα, με το ένα πόδι στον ύπνο και το άλλο στο γλάρωμα, άκουγα τον Αυλωνίτη και τον Φωτόπουλο να παίζουν το «Γαρούφαλο στ’ αυτί», κι εγώ έβλεπα εφιάλτες πως φορούσα φούστα κλαρωτή και τσεμπέρι στο κεφάλι, χτυπώντας με σκέρτσο το ντέφι! «Να σου πω το ριζικό σου;», ρώταγα τον περαστικό! «Άσε το ξέρω», μου έλεγε. «Ο Τσίπρας πρωθυπουργός!». Ξυπνούσα τότε απότομα κι έτρεχα για ηρεμιστικά! Τέλος, μαζευόμασταν οι φαν του είδους, με πατατάκια, ποπ κορν και τα συναφή, και κάναμε βραδιές Τζένης, Κωνσταντάρα, Βουτσά, βραδιές δράματος, με στοίβες τα χαρτομάντιλα και βραδιές μιούζικαλ! Στα τελευταία, μπορώ να πω, ήρθαμε συχνά αντιμέτωποι με το περιπολικό, για διατάραξη της κοινής ησυχίας.

Ναι, λοιπόν, το παραδέχομαι πως είμαι εθισμένος στη Φίνος Φιλμ και στην Καραγιάννης και ΣΙΑ! Ξέρω όλες τις ατάκες απέξω και θα ήθελα να ήμουν Μπάρκουλης, στη  θέση του Μπάρκουλη… Το χειρότερό μου, πάντα, ήταν, όταν τελείωναν οι ταινίες. Καπνούς έβγαζα από τ’ αυτιά μου, που δεν ήξερα την συνέχεια! Πολλές απορίες, πολλά ερωτηματικά.

Τι να συνέβη άραγε στην Τζένη, από το «Τζένη Τζένη», αφού παντρεύτηκε τον Μπάρκουλη; Να έμεινε μαζί του; Να χώρισαν! Μπορεί να κατέβηκε την επόμενη τετραετία άλλος υποψήφιος, ο ανιψιός του Γκόρτσου για παράδειγμα, και ξανά μανάμ από την αρχή. Και να σου πάλι το τάβλι και το νυφικό να τσαλακώνεται πάνω στο κρεβάτι. Να και η διοργάνωση της πολιτικής εκστρατείας… Και ύστερα από χρόνια, μετά από πάμπολλους λευκούς και νόμιμους γάμους, να πρωτοστατεί με το πανό στο χέρι και με το άλλο να στηρίζεται στο πι για να υποστηρίξει την Χρυσή Αυγή και να φωνάζει εγέρθειτο στο σύνταγμα, όταν περνάνε με τις σβάστικες οι νεοναζί του 2012.

Μια μεγάλη απορία, επίσης, έχω και για τους ήρωες στο «Γοργόνες και μάγκες». Τι να απέγινε ο Ιάσωνας με τη Φλώρα; Ένωσαν πλούτη και εξυπνάδα και διέπρεψαν στις αγοραπωλησίες; Οι υπόλοιποι; Λοιπόν, ακούστε πως τους φαντάζομαι εγώ! Ο Ιάσωνας, μετά το θάνατο της αρχόντισσας, έγινε πρόεδρος του νησιού με τη Φλώρα να στέκεται σαν νέα αρχόντισσα δίπλα του. Τα πρωινά, όμως, γιατί τα βράδια, που ο Ιάσωνας ροχάλιζε σε ύπνο του δικαίου, η κυρά Φλώρα έτρεχε στην καλύβα του Νικόλα και βγάζαν τα ματάκια τους. Μέχρι που τους πήρε χαμπάρι το νησί, ξύρισαν το κεφάλι της Φλώρας και την πέταξαν στη θάλασσα. Τον Νικόλα τον κρέμασαν για παραδειγματισμό. Ο Πέτρος συνέχισε να τρέχει σε κούρσες και να τρώει ασύστολα τα λεφτά του μπαμπάκα, μέχρι που τον χρεοκόπησε τον πατερούλη και τώρα βλέπει τα ραδίκια ανάποδα. Αλλά και ο Πέτρος, ύστερα από ένα ατύχημα έμεινε φυτό και δέχεται τις φροντίδες μιας αιθέριας νοσοκόμας με πλούσια τα ελέη, αλλά κούκου, πλέον, δεν του κάνει. Η Μαρίνα ύστερα από την επιτυχία της στα βραδινά μαγαζιά, ως χορεύτρια, παντρεύτηκε τον Μήτσο, το αλάνι της Φυλής, και άνοιξαν παρέα ένα από τα καλύτερα μπουρδέλα της Αθήνας, πουλώντας, βέβαια, την προίκα της Μαρίνας από το νησί. Ο Γρίπης διέπρεψε! Ύστερα από μια βαριά πνευμονία, από τα πολλά θαλάσσια μπάνια στο νησί, έγινε μέγας και τρανός, βάζοντας κάτω Βαρδινογιάννηδες και Λάτσηδες! Αγόρασε κι ένα δικό τη νησί στις Μαλδίβες, αλλά τελικά έγινε γεύμα στα σαγόνια ενός καρχαρία. Άτυχο παιδί…

Τι να πούμε τώρα για την «Ελληνίδα στο χαρέμι»; Τον Μπούμπη, πρώην διευθυντή της Ρένας, ακόμα τον κυνηγάει η γυναίκα του με την παντόφλα στο χέρι! Τι στο Μεξικό πήγε και κρύφτηκε, αυτή τον ανακάλυψε, χρησιμοποιώντας την Ιταλική μαφία! Με βραστά αυγά στις μασχάλες και το μαρτύριο της σταγόνας την πλήρωσε ο κακομοίρης. Η Μαρία, από την άλλη, αποδείχτηκε πως το είχε το κληρονομικό χάρισμα. Μέχρι και δική της εκπομπή στην τηλεόραση απέκτησε! Βέβαια, δεν προφήτεψε τη γλάστρα που την βρήκε στο κεφάλι, από ένα μπαλκόνι της γειτονιάς της στην Εκάλη. Αδικοχαμένο τέτοιο ταλέντο! Κρίμα! Ο Βαγγέλης δοκίμασε την τύχη του ως μουσικός. Σε κάποια γωνιά της Ομόνοιας, νομίζω πως βρίσκεται πλέον, με ένα ακορντεόν κι ένα καπελάκι. Ε, τουλάχιστον, παίζει τη μουσική του ελεύθερα. Ο Χρόνης ανακάλυψε τη μηχανή του χρόνου. Α, ναι, μη γελάτε! Τα κατάφερε! Ο τελευταίος, που τον είδε να μπαίνει μέσα σε ένα περίεργο κουτί, άκουσε μόνο ένα «Βαγγέληηηη» κι ένα παφ… Αυτά! Η Ρένα έζησε μεγαλεία στην Αφρική! Κληρονόμησε την περιουσία του χαλίφη και το ανάκλιντρο με τα σταφύλια. Έδιωξε το χαρέμι κι έφτιαξε ένα καινούργιο με… άντρες μελαμψούς. Η αλήθεια για το θάνατό της δεν έχει βγει ακόμα στην επιφάνεια. Χρόνια προσπαθούν να το ανακαλύψουν ο Χαρδαβέλας και η Νικολούλη, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Φήμες λένε, πως άφησε την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 90 ετών, στα χέρια ενός άντρα… προικισμένου! Την έζησε τη ζωούλα της!

Τελικά, νομίζω πως πρέπει να πάω σε ψυχολόγο! Τα μεγάλα πάθη προκαλούν μεγάλα προβλήματα. Η ζωή μου έγινε ένα ασπρόμαυρο φιλμ, παρέα με απέθαντους πρωταγωνιστές, με ξεκαρδιστικά σενάρια και διαχρονικές ατάκες. Ζω κι εγώ μια δική μου ταινία, γυρισμένη από τον Φίνο! Άντε, καλά, σας κούρασα! Σας αφήνω, γιατί πρέπει να μαγειρέψω. Φτιάχνω μουσακά! Το βράδυ έχω αρκετούς καλεσμένους… Θα έρθει το Αλικάκι – η νεράιδα, χωρίς το παλικάρι της – μαζί με την Γεωργία – περιμένω  πως και πώς να μου πει τον καφέ – , τον Λάμπρο και τον Διονύση – κάποια παλικάρια δεν γερνάνε ποτέ – , την Τζένη με τον Κώστα – τώρα βρίσκονται σε ένα κονσέρτο, με πολυβόλα νομίζω – και, βέβαια, τη Ρένα – σήμερα επιστρέφει από το Παρίσι. Μεγάλη παρέα, για μια ονειρεμένη ζωή, μπροστά από μια μεγάλη οθόνη…

 

Νεκτάριος Μπουτεράκος